Gebruik een automatische review tool zoals Sellerly
Bol.com vraagt niet tot zelden om product reviews. Helaas voor jou als partner krijg je hierdoor minder snel nieuwe reviews dan je bijvoorbeeld op je eigen website zou krijgen. Met Sellerly kun je automatisch follow-up e-mails versturen na de levering van je product en vragen om een review. Vragen om een review mag niet zomaar en is aan allerlei regels verbonden. Met Sellerly voldoe je aan de eisen van Bol.com, en kun je meer reviews verzamelen dan je concurrentie.
Zorg voor een goede klantenservice en reageer snel
Met name op Bol.com verwachten klanten een snelle reactie op hun vragen. Klanten zijn eerder geneigd om een negatieve review achter te laten als het te lang duurt om een reactie te ontvangen. Dit is een van de redenen waarom Bol.com eisen stelt aan partners over het tijdig reageren op klanten. Zelfs klanten die in eerste instantie een klacht hebben kunnen veranderen naar blije klanten door een goede klantenservice.

Verzeker een goede klantervaring
Bol.com neemt veel uit handen, zeker als je Levering via Bol.com gebruikt. Maar er zijn meer zaken van belang voor de klantervaring dan alleen een snelle verzending. Heb je bijvoorbeeld een geïmporteerd product met een vertaalde handleiding? Zorg dan dat deze vertaling tip-top in orde is en geen ruimte voor twijfel laat bestaan. Of heeft je product een ingebouwde batterij, waar nog een stukje beschermfolie van verwijderd moet worden? Meld dit soort zaken in je productbeschrijving op Bol. Over het algemeen is het beter om te veel informatie in je beschrijving te melden dan te weinig.
Maak je product niet beter dan het is
Als je product niet uniek of geweldig is, informeer je klanten dan niet verkeerd over de voordelen van je product in een poging om je conversie te verhogen. Teleurgestelde klanten zullen sneller een negatieve review schrijven. Verkoop je bijvoorbeeld een simpele keukenschaar, een wasrek of placemats? Schrijf dan eerlijk over de echte kenmerken van je product. Een duidelijke productomschrijving zonder opgeblazen en verzonnen kenmerken zorgt voor veel minder teleurstellingen bij de klant.
Volg positieve klanten op
Identificeer tevreden klanten tijdens het leveren van klantenservice. Vraag vervolgens beleefd en vrijblijvend of ze hun eerlijke feedback ook willen delen in de vorm van een product review, eventueel samen met een link naar de pagina om een review te plaatsen.