Lage conversie op Bol
Ontvang je genoeg bezoekers op je Bol.com producten maar blijft je conversie laag? Hier kunnen verschillende redenen aan ten grondslag aan liggen. Wat de reden ook is, het is enorm zonde van het potentieel. Je hebt de bezoeker immers al op je productpagina weten te krijgen, maar eenmaal op je productpagina gaat het helaas fout. Lees verder om te ontdekken hoe je van je bezoeker toch een klant maakt.
Betere afbeeldingen
Je productafbeeldingen zijn het allereerste waar een potentiële klant naar kijkt. Vaak is het ook het enige waar je klant naar kijkt: vooral in de Bol.com app is de productbeschrijving bijna verstopt. Je meest krachtige wapen in de strijd om een aankoop is dus het gebruik van de juiste productfoto’s. Buiten een duidelijke eerste foto is het belangrijk om met de rest van je afbeeldingen alle mogelijke vragen en twijfels weg te nemen. Leg je product zo goed als mogelijk uit in de vorm van simpele infographics en toon alle kanten van je product en licht de belangrijke voordelen uit. Ben je benieuwd welke afbeeldingen het beste converteren? Lees dan ook ons artikel over de beste foto’s voor je Bol.com producten.
Beantwoord alle vragen in je content
Een goede productbeschrijving benoemt niet alleen de voordelen van een product maar beantwoordt ook alle potentiële vragen die je klant kan hebben. Je kan de antwoorden op veelgestelde vragen in je tekst of bullet points verwerken, of daadwerkelijk veelgestelde vragen uittypen in je beschrijving.
- Is de fles veilig? (Bijv: BPA-vrij plastic, niet giftig)
- Is de fles ook geschikt voor koolzuurhoudende dranken?
- Is de fles geschikt voor de vaatwasser?
- Is de fles lekvrij?
- Is deze fles geschikt voor kinderen?
Je kunt ook je productfoto’s gebruiken om onduidelijkheden over je product weg te nemen. Laat bijvoorbeeld zien hoe je product gebruikt wordt, of maak een duidelijke gebruiksaanwijzing in de vorm van foto’s.
Bepaal de juiste prijs
De juiste prijs heeft een enorme invloed op je conversie. Klanten zijn zeer prijsbewust en Bol beidt veel functionaliteiten voor de klant om verschillende producten met elkaar te vergelijken. Maar wat is de juiste prijs? Bepaal een competitieve prijs aan de hand van een concurrentieonderzoek op Bol en Google Shopping en controleer je prijsstelling minimaal elke 2 weken. Afhankelijk van je productcategorie zullen er altijd nieuwkomers zijn met extreem lage prijzen. Aan de andere kant kan het ook zijn dat je je product zo laag hebt geprijsd dat klanten het niet vertrouwen, waardoor een hogere prijs soms kan zorgen voor een hogere conversie.
Meer reviews
Reviews hebben een enorme impact op je conversie. Heb je weinig reviews of juist een lage reviewscore? Dan kan het verstandig zijn om een tool zoals Sellerly te gebruiken om meer reviews te verzamelen. Met software om automatisch reviews voor Bol.com te verzamelen ontvang je tot wel 7x meer reviews.
Verkeerde zoekwoorden
De juiste, relevante zoekwoorden gebruiken resulteert vanzelf in een hogere conversie. Heb je veel brede zoekwoorden in je titel of beschrijving geplaatst voor een maximale zichtbaarheid? Ga dan na of deze zoekwoorden ook echt relevant zijn voor je product. Als klanten op een productpagina eindigen en het daadwerkelijke product blijkt niet te zijn wat ze hadden verwacht, dan surfen ze snel weer verder. Veel bezoekers hebben is nutteloos als ze niet overgaan tot een aankoop.