Wat verkoopt goed op Bol.com?

Inhoud

Wat verkoopt goed op Bol.com?

Goedverkopende producten vinden, ook wel winning products genoemd, is iets wat menig startend Bol.com verkoper bezighoudt. Of producten goed verkopen hangt af van tientallen factoren waaronder marketing, trends en de bekendheid in de Nederlandse markt. Van alledaagse artikelen tot hele specifieke producten: er zijn talloze producten met tienduizenden euro’s per maand omzet op Bol.

Hoe vind ik goedverkopende producten?

De Bol.com zoektrends kunnen een goed beeld geven van welke producten goed verkopen. Daarnaast zijn er ook zogeheten product research tools in de markt. Deze tools beloven data te geven over de omzet van een bepaald product op Bol.com. Je kunt met deze tools vaak zien of een product in een stijgende of dalende trend zit zit. Een strategie die vaak door beginnende verkopers wordt toegepast is het kopiëren van producten met een stijgende trend om deze vervolgens zelf aan te bieden op Bol.com. Op deze manier wordt geprobeerd om mee te liften op een stijgende trend. Vaak ben je echter niet de enige verkoper die dit probeert en is het lastig om een concurrentievoordeel te behalen.

Welke producten verkopen altijd goed op Bol.com?

Er zijn een aantal producten en productcategorieën op Bol.com waar al jarenlang een consistente vraag zichtbaar is:

  • Telefoonhoesjes
  • Oplaadkabels
  • Keukengerei en gadgets
  • Fitnessapparatuur (weerstandsbanden, yogamatten)
  • Notitieboekjes, planners en kalenders
  • Kampeeruitrusting
  • Bordspellen en puzzels
  • Huisdier benodigdheden
Bron: Bol.com zoektrends analyse

Je zult misschien denken dat deze categorieën compleet verzadigd zijn en dat het lastig is om klanten over te laten stappen naar jouw (nieuwe) merk of product. De realiteit is echter dat klanten kiezen voor een product dat het beste aansluit op hun wensen, een goede prijs heeft en de beste reviews heeft. Om een vliegende start te maken kun je reviews verzamelen met een automatische review tool zoals Sellerly.

Zelf goedlopende producten creëeren

Goedlopende producten kun je uiteraard ook zelf creëeren door een mix van goede marketing, sterke content optimalisatie en Bol sponsored products. Je kunt bijvoorbeeld waarde toevoegen aan standaard producten door kleine aanpassingen te maken of door bijvoorbeeld een betere verpakking. In vrijwel elke markt is ruimte voor extra concurrentie. Weet je niet waar je moet beginnen? Lees bijvoorbeeld eens de negatieve reviews van goedlopende producten om te kijken wat je eventueel zou kunnen verbeteren.

Matthijs van Sellerly

Matthijs van Sellerly

Als doorgewinterde marketeer met 10+ jaar ervaring op marketplaces schrijft Matthijs graag over alles wat te maken heeft met e-commerce, marketplace strategieën en conversieoptimalisatie.

Andere artikelen

Verdubbel je bol verkopen met onze tips

Ontvang samen met duizenden andere bol verkopers de wekelijkse nieuwsbrief met tips & growth hacks om meer te verkopen.